… «Забороняється проїзд складачів поїздів та їх помічників на автозчепах, буксах, стоячи на платформі чи сидячи на її бортах, а також на візках колісних пар, рамі цистерн та інших виступаючих частинах вагонів». Проста та зрозуміла вимога безпеки зазначена в низці нормативно правових актів з охорони праці та локальних документах з охорони праці підприємств. Важко навіть уявити, що мотивує працівників порушувати ці цілковито логічні вимоги безпеки. Але, нажаль, такі порушення не тільки допускаються, а й призводять до важких травм.
Нещасний випадок з тяжкими наслідками стався 30 червня 2015 року зі складачем поїздів малого приватного підприємства «ФАРТОН», зареєстрованого в м.Котовську. Зазначене підприємство має певну специфіку, обумовлену основними видами діяльності: вантажний залізничний транспорт та надання в оренду інших машин, устаткування та товарів. Підприємством отримані дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки дозвіл на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки.
Виконання робіт здійснюється на об’єктах замовника згідно Договорів про експлуатацію залізничних під’їзних колій підприємств в різних регіонах країни. Так і в цьому випадку маневрові роботи здійснювались відповідно договору оренди тепловоза ТГМ4А1093, який своєчасно пройшов технічне обслуговування. Розслідування нещасного випадку проводилось комісіями територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області та головного управління Держпраці України в Одеській області, так як випадок з важкими наслідками. Після надання невідкладної медичної допомоги лікарняний заклад встановив діагноз та ступінь важкості травми: “… Відкритий уламковий перелом обох кісток правої гомілки на межі верхньої та середньої третини з розчаленнями м’ягких тканин гомілки, повний розрив і розчавлення підколінної артерії і вени стегна. Уламковий перелом медіального виростку в/гомілкової кістки. Травматичний шок ІІІ ст.. Згідно з наказом МОЗ України від 04.07.2007 № 370 «Про затвердження класіфікатора розподілу травм за ступеням тяжкості» дана травма відноситься до тяжких“.
Комісія по розслідуванню, враховуючи матеріали зібрані в процесі роботи, встановила порушення потерпілим інструкції складача поїздів. А саме: «на момент з’єднання вагонів потерпілий знаходився на горизонтальному поясі торцевої стінки металевої обшивки вагону. Після поштовху, який стався в момент щеплення вагонів, права нога постраждалого потрапила між автощепленнями на висоті 1080 мм від головки рейок.»
Горезвісний «людський фактор» в черговий раз став основною причиною великої біди. А ще- в черговий раз знайшло підтвердження сувора істина: «Біду на виробництві краще та легше попередити ніж потім намагатись компенсувати наслідки».
Сергій Кушніров
ЗАВАНТАЖИТИ МАТЕРІАЛ ДЛЯ ДРУКУ У ФОРМАТІ PDF
|